איך מנקים מצבה?

  • מחבר:
  • קטגוריה:בלוג

כך מנקים מצבה בצורה הנכונה והבטוחה ביותר

לכאורה, ניקוי מצבה נשמעת כמו מטלה קלה ומהירה לביצוע אבל לא תמיד זה נכון. המצבה מורכבת מאבן או סלע אשר עם הזמן נשחקים כתוצאה מהניקוי ולכן המצבה עלולה לאבד את העיצוב שלה עד כדי כך שיידרש חידוש מצבה על ידי מומחים. ריכזנו עבורך מספר כללים חשובים שיעזרו לך לנקות את המצבה ולשמור עליה מפגעים כאלו ואחרים.

למה חשוב לנקות מצבה?

עם הזמן מצטברים אבק, אבנית ופיח שהופכים לשכבת לכלוך אשר מתיישבת על המצבה וגורמת לה להיראות מוזנחת ולא מטופלת. מעבר לכך, ניקוי מצבה תורם לשמירה על המצבה נגד פגעי הזמן ומזג האוויר. כשמחברים את שני הגורמים מקבלים מצבה שעלולה לגרום לצער אצל המבקרים השונים ולכן מומלץ לנקות את המצבה בתדירות קבועה באמצעות כלים מתאימים.

איך מתחילים ניקוי מצבה?

כדי לשמור על המצבה ולא לפגוע בה בתהליך הניקוי, חשוב להקפיד על מספר כללים אותם פירטנו כאן. יש לקחת בחשבון שעם הזמן עלולים להופיע עובש ופטריות על גבי המצבה, הכיתוב עלול להישחק או להישבר ובגלל תנודות קרקע המצבה כולה עלולה להתמוטט. זו הסיבה שאנחנו ממליצים להיות עם האצבע עם הדופק ולהתייעץ עם קבלן מצבות מומחה לגבי מצב המצבה.

  • מאיזו אבן בנויה המצבה
    מצבות שונות בנויות מחומרים שונים ולכן מומלץ מאוד להכיר את סוג האבן שמרכיבה את המצבה כדי לדעת לטפל בה באמצעים המתאימים.
  • מצב המצבה לפני הניקוי
    רגע לפני שמתחיל תהליך הניקוי, כדאי להסתכל על המצב הפיזי של המצבה ולזהות האם קיימים קילופים, סדקים, שברים, או כל סימני פגיעה אחרים באבן כדי למנוע נזק בתהליך הניקוי.
  • בחירת כלים לניקוי מצבות
    בחיפוש קצר באינטרנט ניתן למצוא כלים ייעודיים לניקוי מצבות שגם יקלו עליך במלאכה וגם ישמרו על המצבות מפני פגעים כאלו ואחרים.
  • ניקוי עדין
    למרות שהאבן או הסלע נראים חזקים ועמידים, הם חשופים מאוד לשפשופים ולכן מומלץ לבצע ניקוי מצבה לאט וביסודיות. יש לשפשף את המצבה בתנועות אקראיות על ידי מברשת ייעודית לסוג האבן.
  • חומרים שונים לניקוי מצבות
    אנחנו ממליצים להתחיל את הניקוי באמצעות מים וסבון כדי לחסוך רכישת חומרים מיוחדים. אם הכתמים השונים לא יורדים בעזרת מים וסבון, יש לרכוש חומרים שמתאימים לניקוי מצבות וייעודיים לסוג האבן ממנה מורכבת המצבה.
  • סיום ניקוי המצבה
    לאחר ששכבת הלכלוך הוסרה, אנחנו ממליצים לייבש לחלוטין את המצבה כדי למנוע סימני אבנית ולמרוח וקס שידחה את האבק וישמר את המראה הנקי של המצבה.
  • ניקוי מצבה על ידי חברה מקצועית
    אם ניסית את כל הטיפים שכתבנו כאן אך המצבה עדיין נראית מלוכלכת, אנחנו ממליצים לך להזמין שירותי ניקוי מצבה מקצועיים שיחדשו את המצבה ויחזירו לה את המראה המקורי.

כמה עולה ניקוי מצבות?

חברת ניקוי מצבות מקצועית מכירה את כל סוגי המצבות האבנים והסלעים המשמשים לבניית מצבות ולכן ערוכה מבעוד מועד עם כל הציוד הדרוש לניקוי. מעבר לכך, המומחיות של החברה בניקוי מצבות תעזור לשמור על המצבה שלך לאורך זמן על ידי טיפול עדין ומסור שימנע פגיעות כאלו ואחרות במצבה.
תהליך ניקוי המצבה של טופ מצבות כולל ניקוי משטח האבן, צביעת האותיות וחריתה שלהן מחדש במידת הצורך ואף חידוש מצבה במידה ולא יהיה ניתן לנקות אותה בצורה סבירה וזו הסיבה לכך שאין מחיר קבוע לניקוי מצבה. לכן אנחנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר כבר עכשיו כדי שנבין ממך איזה סוג מצבה יש לנקות וכך נגיש לך הצעת מחיר מותאמת אישית ומשתלמת במיוחד.